Ismertető

Az országút kényelmes utazói az autósok. A mai világban viszont nem szokatlan, hogyha versenykerékpárokat csodálnak az emberek inkább. Ujjonganak, szurkolnak, és szívükbe zárják a pillanatot, mikor elhaladnak a fáradhatatlan harcosok, az országúti kerekesek. Hálát kell adni az égnek, hogy rengeteg versenyen keresztül követhetjük a pályafutásukat, és a média is segít ebben nekünk. Én, nem olyan régen kezdtem el a televízión keresztül figyelni őket, rögtön megszerettem a sportot, és a túlbuzgóságommal szeretnék egy értékes helyet adni azoknak, kiknek nem fér bele, hogy kövessék a mindennapi versenyeket. Remélem, hogy meg fogja érni, nektek, kedves látogatóimnak a munkálkodásom.

A Facebookon

2011.09.06. 20:52 velonso

Vuelta Espana 2011 - 16. szakasz összefoglaló

Nem tudom van-e olyan statisztika, ami az egy nagy körversenyen lévő legkevesebb mezőnyhajráról szól, minden esetre az idei Vuelta jó eséllyel igencsak elöl lenne ezen a listán. Én ugyanis a maival együtt 4-et számoltam össze, és a szakasz profilokat elnézve legközelebb jó eséllyel Madridban lehet majd a sprintereké a szakasz. Ha még ehhez hozzáteszem, hogy a szervezők rendszerint még egy kis emelkedővel is megnehezítették az utolsó néhány száz métert, igazán ráfért már a gyorslábúakra egy „sima” szakasz, az más kérdés, hogy mint kiderült, nem feltétlenül kell emelkedő a hajrá megbolondításához.

Kategorizált emelkedő tehát nem volt a mai napon, így a szakasz is az ilyenkor jól megszokott forgatókönyv szerint alakult, az elején hárman szöktek meg a mezőnytől a cofidises Julien Fouchard és az Andalucia-Caja Granada párosa Jesus Rosendo és Antonio Cabello, és ugyan 8 és fél perc előnyük is volt, de ahogy hátul a sprinterek csapatai előre álltak el rohamosan elkezdett csökkenni, egyértelmű volt, hogy utolérik őket, főleg, hogy kb. 30-35 km-től kezdve a  pelotonnak Cancellara diktálta a tempót. A nagy rohanásban aztán bukás is volt a mezőnyben, amelybe belekeveredett Joaquin Rodriguez is, aki bár a versenyt folytatni tudta, de a Katushás csapattársakkal csak 11 perc hátránnyal érkezett meg, ezzel pedig a maradék esélye is elszállt egy jó összetett helyezésre.

A mezőny 10 kilpméterrel a vége előtt utolérte Rosendot is, aki még korábban meglépett a másik két szökevénytől, viszont ekkor még hátra volt az utolsó gyorsasági hajrá, amelyben Froome megpróbált néhány másodperc jóváírást begyűjteni, igaz Cobonak is figyeltek az emberei, így aztán a 6 másodpercet jelentő első helyet de La Fuente szerezte meg és még Haussler is befért elé, így csak 2 bónusz másodperc jutott a kenyaiból lett britnek.

A mezőny tehát készülődött a hajrához, a mezőnyt előbb a Highroad majd a Leopard vezette az utolsó kilométereken. Az 1 km-es kapuhoz érkezve az esélyesnek tartott sprinterek: Sagan, Bennati és Petacchi is jó helyen voltak. A befutó előtt azonban még volt 2 körforgalom is, az elsőn viszonylag simán átjöttek, viszont a másodiknál, alig 300 méterre a céltól többen elnavigálták magukat, ugyanis eredetileg a térképen úgy jelölték, hogy a körforgalomban csak balra lehet majd menni, a szervezők viszont nem zárták le a másik oldalt sem, ez pedig többeknél zavart okozott, Bennati is hezitált egy kicsit, hogy merre kerüljön, de a legrosszabbul Sagan járt, aki középen maradt, ha nem fékez egyenesen kersztülszáguldott volna a középen lévő füvön, meg a nézőkön…

Így végül az járt jól, aki határozott volt és jófelé ment, azaz Juan Jose Haedo, akinek a körforgalom után éppen annyi előnye volt Petacchival és Bennatival szemben, hogy kényelmesen megnyerhesse a szakaszt, a 2-3. helyre a két olasz ért be ebben a sorrendben, a 4. Reynes, az 5. Howard lett, és csak azért hogy ezután is legyen még egy csattanó a történetben a 10. helyen az összetettben vezető Cobo érkezett meg 2 másodperc időkülönbséggel a 13. Froome előtt, amivel gyorsan vissza is vette amit a brit a jóváírással hozott rajta. Egyébként a kissé szétszakadt sor miatt Mollema is Wiggins is vesztettek Coboval szemben 5-5 másodpercet, meglátjuk, hogy végül lesz-e ennek jenentősége. A pontversenyben és a hegyi összetettben nincs változás, előbbit Joaquin Rodriguez, utóbbit Moncoutie vezeti, a kombinációs trikót Cobo vehette fel az eredményhirdetésnél (viselni majd Mollema fogja), a csapatversenyben pedig a Geox vezet.

Szakasz eredménye:

1 Juan José Haedo (Arg) Saxo Bank Sungard 4:41:56  
2 Alessandro Petacchi (Ita) Lampre - ISD    
3 Daniele Bennati (Ita) Leopard Trek    
4 Vicente Reynes Mimo (Spa) Omega Pharma-Lotto    
5 Leigh Howard (Aus) HTC-Highroad 0:00:02  
6 Koen De Kort (Ned) Skil - Shimano    
7 Lloyd Mondory (Fra) AG2R La Mondiale    
8 Nikolas Maes (Bel) Quickstep Cycling Team    
9 Christopher Sutton (Aus) Sky Procycling    
10 Juan Jose Cobo Acebo (Spa) Geox-TMC

Összetett:

1 Juan Jose Cobo Acebo (Spa) Geox-TMC 64:39:14  
2 Christopher Froome (GBr) Sky Procycling 0:00:22  
3 Bradley Wiggins (GBr) Sky Procycling 0:00:51  
4 Bauke Mollema (Ned) Rabobank Cycling Team 0:01:41  
5 Maxime Monfort (Bel) Leopard Trek 0:02:40  
6 Denis Menchov (Rus) Geox-TMC 0:03:06  
7 Jakob Fuglsang (Den) Leopard Trek 0:03:08  
8 Vincenzo Nibali (Ita) Liquigas-Cannondale 0:03:49  
9 Jurgen Van Den Broeck (Bel) Omega Pharma-Lotto 0:04:03  
10 Wout Poels (Ned) Vacansoleil-DCM Pro Cycling Team 0:04:18  

 

A holnapi szakasz:

 

Holnap ismét egy hegyi szakasz következik, méghozzá hegyi befutóval a végén a Pena Cabargára. Ne tévesszen meg senkit, hogy csak 565 méter magasan van a befutó, mindez 6 kilométerre besűrítve igencsak húzós hegyet jelent, az elején 9 majd egy laposabb rész után ismét 9 majd 12, az utolsó kilométeren 19 százalékos meredekségével nem lesz semmi az biztos.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://velomania.blog.hu/api/trackback/id/tr383207467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása