Ismertető

Az országút kényelmes utazói az autósok. A mai világban viszont nem szokatlan, hogyha versenykerékpárokat csodálnak az emberek inkább. Ujjonganak, szurkolnak, és szívükbe zárják a pillanatot, mikor elhaladnak a fáradhatatlan harcosok, az országúti kerekesek. Hálát kell adni az égnek, hogy rengeteg versenyen keresztül követhetjük a pályafutásukat, és a média is segít ebben nekünk. Én, nem olyan régen kezdtem el a televízión keresztül figyelni őket, rögtön megszerettem a sportot, és a túlbuzgóságommal szeretnék egy értékes helyet adni azoknak, kiknek nem fér bele, hogy kövessék a mindennapi versenyeket. Remélem, hogy meg fogja érni, nektek, kedves látogatóimnak a munkálkodásom.

A Facebookon

2011.08.01. 20:30 velonso

Tour de Pologne - 2. szakasz összefoglaló

Ahogy arra már a tegnapi cikkben is utaltam, a Lengyel Körverseny szervezői nem igazán szeretnek eltérni a „jól bevált” (már akinek) sémától a szakaszok kijelölését illetően, így ma is egy sík szakaszt láthattunk a végén körpályás befutóval, ezúttal Częstochowa és Dąbrowa Górnicza között.

És a mezőny is mintha csak a tegnapi napot másolta volna, a rajt után ezúttal is kialakult egy szökevénycsoport, amelyben 3 olyan versenyző Bartłomej Matysak (CCC Polsat – Polkowice), Adrian Kurek (Lengyel válogatott) és Pierre Cazaux (Euskaltel) is benne volt, akik tegnap is sokáig az élen tekertek. Hozzájuk negyediknek Paolo Bailetti (De Rosa – Ceramica Flaminia) csatlakozott. Az élen lévők legnagyobb előnye 5 perc volt, de hátul a Skil-Shimano vezetésével a peloton végig kontrollálta a versenyt, 60 kilométerrel a vége előtt a frissítőállomásnál még 3 perc, a körpályára való beérkezéskor 21-el a vége előtt már csak 1 perc volt a különbség. Közben természetesen azért a részhajrákért illetve a két 3 kategóriás „dombhajráért” versenyezhettek a szökevények, amelyben a két lengyel jeleskedett, a sprintek közül egyet Matysak kettőt pedig Adrian Kurek nyert, aki ezzel megerősítette vezetését a legaktívabbnak járó trikóért folyó versenyben, valamint a jóváírásoknak köszönhetően feljött a 2. helyre összetettben. Ami a hegyi hajrákat illeti itt mind a kettőnél Matysak, Kurek és Cazaux volt a sorrend, ami azt jelentette, hogy Matysak sem maradt a nap végén megkülönböztetett trikó nélkül, most már ő vezet a hegyi összetettben.

A befutó előtt a mezőnynek előírt 4 körből nagyjából két és felet tudott még elöl kihúzni az élen álló négyes, aztán könyörtelenül utolérte őket a mezőny, így együtt kezdték meg az utolsó kilométert, amely a tegnapihoz hasonlóan nagyon ideges hajrát hozott, nagyon sokan szerettek volna előre kerülni, nagy volt a lökdösődés, így nagyon benne volt a levegőben egy bukás, amit sajnos nem is úsztak meg, kb. 2 kilométer volt még hátra, amikor a norvég bajnok Kristoff elesett a mezőny elejében, és magával vitte a mögötte érkezőket is, többek között a csapattársát Ballant is, de lent maradt a földön a lottós De Clercq is. A bukás következtében kettészakadt a mezőny, akik ki tudták kerülni, nagyjából 30-35-en lehettek, sprintelhettek a győzelemért, a sárga trikós Marcel Kittelt pedig ma sem lehetett megállítani, hihetetlenül magabiztosan nyerte a szakaszt, amellyel természetesen továbbra is őrzi az 1. helyét az összetettben. A 2. helyet Haussler szerezte meg, aki mag egész közel volt a tűzhöz, mindent megpróbált, de nem tudta lehajrázni Kittelt, a 3. Graeme Brown, 4. pedig Romain Feillu lett.

Az összetettben mint már említettem, Kittel vezet Kurek előtt 7 másodperc előnnyel, a 3. Haussler 14 másodperccel, és mivel a bukás miatt lemaradók azonos időt kaptak Kristoff is ott van a 4. helyen, szintén 14 másodperc hátránnyal. A 2 győzelmével a pontversenyt is Kittel vezeti Haussler és Romain Feillu előtt, a csapatversenyt pedig a Highroad vezeti.

A szakasz végeredménye:

1KITTEL Marcel188SKS- 10s03h 38' 35''20p 
2HAUSSLER Heinrich4GRM- 6s+ 00' 00''19p 
3BROWN Graeme121RAB- 4s+ 00' 00''18p 
4FEILLU Romain163VCD + 00' 00''17p 
5DEGENKOLB John62THR + 00' 00''16p 
6SAGAN Peter18LIQ + 00' 00''15p 
7HAEDO Juan Jose54SBS + 00' 00''14p 
8HOWARD Leigh64THR + 00' 00''13p 
9BLYTHE Adam112OLO + 00' 00''12p 
10CHICCHI Francesco32QST + 00' 00''11p 

 

Az összetett állása:

1KITTEL Marcel188SKS05h 45' 41'' 
2KUREK Adrian217POL05h 45' 48''+ 00' 07''
3HAUSSLER Heinrich4GRM05h 45' 55''+ 00' 14''
4KRISTOFF Alexander84BMC05h 45' 55''+ 00' 14''
5MATYSIAK Bartłomiej207CCC05h 45' 56''+ 00' 15''
6CAZAUX Pierre143EUS05h 45' 56''+ 00' 15''
7CHICCHI Francesco32QST05h 45' 57''+ 00' 16''
8BROWN Graeme121RAB05h 45' 57''+ 00' 16''
9PISCOPIELLO Fabio198DER05h 45' 57''+ 00' 16''
10BAILETTI Paolo191DER05h 45' 59''+ 00' 18''

 

Holnap Będzinből Katowicébe megy a mezőny, 135 kilométer és egy darab 3 kategóriás emelkedő vár majd leküzdésre, valamint a végén egy újabb körpálya, amelyen 8 kört kell majd megtenni a befutó előtt. A pálya vonalvezetése elég technikásra sikerült, több éles kanyarral, visszafordítóval, ráadásul bár az utolsó kilométer gyakorlatilag egyenes lesz, a befutó elég szokatlan módon enyhén lejtős lesz majd, ami jó alap egy újabb meglepetés eredményhez.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://velomania.blog.hu/api/trackback/id/tr333118099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása