Ismertető

Az országút kényelmes utazói az autósok. A mai világban viszont nem szokatlan, hogyha versenykerékpárokat csodálnak az emberek inkább. Ujjonganak, szurkolnak, és szívükbe zárják a pillanatot, mikor elhaladnak a fáradhatatlan harcosok, az országúti kerekesek. Hálát kell adni az égnek, hogy rengeteg versenyen keresztül követhetjük a pályafutásukat, és a média is segít ebben nekünk. Én, nem olyan régen kezdtem el a televízión keresztül figyelni őket, rögtön megszerettem a sportot, és a túlbuzgóságommal szeretnék egy értékes helyet adni azoknak, kiknek nem fér bele, hogy kövessék a mindennapi versenyeket. Remélem, hogy meg fogja érni, nektek, kedves látogatóimnak a munkálkodásom.

A Facebookon

2011.08.07. 15:59 velominator

Tour de Pologne 2011 - Összefoglaló

Az idei Lengyel Körverseny szakaszai majdnem megegyeztek a tavaly megismert etapokkal. Így körülbelül tudtuk, azt, hogy mi várható. Ám, ennek ellenére ez a verseny mindig is sok meglepetést tartogatott számunkra. Tulajdonképpen egyfajta ugródeszkaként is lehet nevezni, mert tavaly itt tűnt fel a tehetséges ír, Daniel Martin, aki megnyerte a versenyt. Most pedig, a német Marcel Kittel mutatkozott be parádésan, 4 szakaszgyőzelemmel. A jövő egyik legjobb sprintere lehet az utóbb említett fiatalember. Viszont, most inkább összefoglalnám az egyes szakaszok történéseit röviden.


1. szakasz:



Pruszkówból Varsóba tartottak az első szakaszon. Egyetlen nagy nehézséget sem tartalmazott a szakasz és a versenyen megszokott körpálya nem maradt ki. Szökevények természetesen voltak, a legjobban talán a hazai Kurek járt, aki a piros trikót vehette fel az etap után. Ez ugye a részhajrákért járó pontok alapján kerül kiosztásra. Köszönhetően a sprinterek csapatainak, nem értek haza a szökevények és mezőnyhajrá következett. Nem mindennapi végeredmény született, ezt elárulom. Az első etapot ugyanis a fiatal Kittel nyerte a Skil-Shimanóból, akinek ez volt élete legelső nagy győzelme. A hajrában a norvég Kristoffot és Chicchit múlta felül. A sárga trikót is ő vehette fel először az idén.

2. szakasz:



Újból egy sík szakaszt tekinthettek meg a nézők, csak most dabrowa górniczai befutóval. A mai szökevények közt volt megint Kurek és Cazaux, így ők szerettek volna végre hazaérni. Ma már azonban volt két 3. kategóriás emelkedő is. A szakasz végén a szökésben lévő Matysiak viselte a hegyi trikót. A séma viszont ugyanaz volt, mint tegnap. Befogták az elszökötteket és sprintbefutó jött a végén. Kittelel megint nem bírta senki felvenni a versenyt. Ügyesen helyezkedett és második szakaszát nyerte. A sárgát így nem vesztette el persze.

3. szakasz:

Ezen a napon egy valamivel rövidebb etapot kellett a bicikliseknek teljesíteni, számszerint 135,7 km-t. Ekkor Bedzinből Katowicébe tartottak. A szökevények ezúttal sem jártak sikerrel, csupán a hegyi és sprinthajrá pontokat gyűjtötték össze. Ugyan a lengyel Lukasz Bodnar megpróbált ellépni és hazaérni, nem sikerült neki. Az utolsó körben folyt a készülődés, a felvezetés a sprintereknek. Bármit is próbáltak a felvezetőemberek, még így is harmadjára szerzett első helyet Kittel, ráadásul zsinórban. Az összetettben nem történt változás.

4. szakasz:



Ekkor egy 176,9 km hosszú szakaszt teljesítettek a bringások. Ez az etap már izgalmasnak igérkezett, mivel három 1. és egy 2. kategóriás hegyet is megmásztak útközben. A terep Sagannak kedvezett a legjobban, mivel nem volt hegyi befutó a végén. A szökevények között volt egyébként a hegyi trikót viselő Matysiak is, de nem magyarázom el, hogy miért. Érthető a dolog, szerintem. Az előnyük 7 perc körül is volt, mégsem tudtak hazaérni. Kittel mai győzelme csoda lett volna, ugyanis sprinterként ismertük meg. Az utolsó kör alatt szervezkedett a Liquigas, Nibal Sagannak segített ezúttal. Kitűnő munka volt, bár a címvédő Dan Martin is ott volt az élbolyban, azonban Sagan jobb sprinter nála. Az élbolyban volt még Marcato, Martens és Wegmann is. A szlovák így a sárga trikót átvette Kitteltől, aki nem bírta a hegyeket.

5. szakasz:



Zakopane adott otthont az ötödik szakasznak, ami a második leghosszabb etap volt a 6. után. A szervezők által kijelölt kb. 40 km-es kört ötször kellett abszolválni. A tájban bizonyára gyönyörködtek a versenyzők is, mert gyönyörű hely Zakopane és környéke. Ám a versenyzést nem lehetett abbahagyni. A szökevények közül kiemelkedett Pydgornyy, aki a hegyi hajrák közül sokat bezsebelt és Kiryienkát leszakítva hazaérhetett volna. Ezzel a hegyi trikót ő viselhette a 6. szakaszon. Hazaérnie nem sikerült az ukránnak és a hegyeket jól bírta Haussler és néhány más sprinter is. Szóval Sagannak volt ellenfele, több is. Zakopanéban még így is a szlovák örülhetett. A sárgát pedig megtartotta még.

6. szakasz:



Eljött a legfontosabb, a döntő szakasza a Lengyel Körversenynek. A 6. szakaszt nyugodtan lehet a "királyetapnak" is hívni, mivel 11-szer mentek fel 1. kategóriás hegyre és a végén pedig hegyi befutó várta a kerékpárosokat. A sprinterek várták a legkevésbé ezt a szakaszt. Ami még kellemetlen lehetett, az az, hogy majdnem 210 km hosszú volt az etap. A bukovinai Termál Hotel elől rajtoltak el, és persze hamarosan már 9-en el is léptek a mezőnytől. Közülük Golast emelném ki. A lengyel olyan jól ment a hegyeken, hogy összeszedett annyi pontot, hogy a hegyi trikót megszerezte. Ezt a trikót nem vehette már el senki sem tőle. Később aztán a szökevényeket befogta a mezőny és elindult köztük a versenyzés. Az újabb próbálkozásokat leverték, míg nem egyszer, maga a címvédő indult el. Sagan és csapata végül felért Martinra. Az utolsó hegyen viszont Martin jó erőben volt és megindította a támadást, Sagan elfáradt és 13 mp hátránnyal ért be az ír mögött. A címvédő az időjóváírással együtt át tudta venni a vezetést az ifjú szlováktól.

7. szakasz:



Ugyan ez volt az utolsó szakasz és már mindenki bizonyára fáradt volt, nem lehetett pihenni. Az összetett sorsa ugyanis nem dőlt el véglegesen. Sagan hátránya csupán 3 mp volt és legalább 3. helyen kellett végeznie. Nézzük, meg hogy sikerült vagy nem. Ami azt illeti, a kialakult szökevénycsoportot befogták még a részhajrá előtt. A részhajránál Sagannak dolgozott a Liquigas, ám Haussler is megindult. Az ausztrál és a szlovák az egyik kanyarban nagyon közel került egymáshoz, Haussler kiszorította Sagant. Így a német nyerte meg a részhajrát, habár az ifjabbik kerékpáros sokkal gyorsabb volt. Egy picit lehet, hogy sportszerűtlen volt. 1 mp-re csökkent Martin előnye. Oliviera és Marczynski elindult máris, sikerült meglépniük. Volt kb. egy perces előnyük is, de észbe kapott a peloton. Hamarosan beérték Oliveirát, majd Marczynskit is. A sprint izgalmas volt, megindult Kittel, de Sagan is. Kittel végül nyert negyedszer, Sagan lett a második, Howard a harmadik. A második hellyel Sagan időjóváírást kapott és így megnyerte a versenyt. Az utolsó szakaszon döntött el mindent!

Az összetettben végül Sagan lett az első, a tavalyi győztes D. Martin a második és Marcato a harmadik.

Összetett végeredmény:

1. SAGAN Peter  LIQ 26:40:00
2. MARTIN Daniel  GRM 00:00:06
3. MARCATO Marco  VCD 00:00:07
4. POELS Wouter  VCD 00:00:23
5. KENNAUGH Peter  SKY 00:00:25
6. NOCENTINI Rinaldo  ALM 00:00:28
7. HUZARSKI Bartosz  NPOL 00:00:28
8. RIBLON Christophe  ALM 00:00:28
9. CUMMINGS Steven  SKY 00:00:28
10. RUTKIEWICZ Marek  CCC 00:00:32

A pont trikót is Sagan szerezte meg, a hegyi trikó Golasé lett, a részhajrákért járó pontversenyben Kurek győzött és a csapatversenyben a Vacansoleil lett az első.

A verseny felfedezettje: Marcel Kittel

Ennyi volt a  2011-es Tour de Pologne, köszönjük a figyelmet!

A dobogón:

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://velomania.blog.hu/api/trackback/id/tr633131816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása