Ismertető

Az országút kényelmes utazói az autósok. A mai világban viszont nem szokatlan, hogyha versenykerékpárokat csodálnak az emberek inkább. Ujjonganak, szurkolnak, és szívükbe zárják a pillanatot, mikor elhaladnak a fáradhatatlan harcosok, az országúti kerekesek. Hálát kell adni az égnek, hogy rengeteg versenyen keresztül követhetjük a pályafutásukat, és a média is segít ebben nekünk. Én, nem olyan régen kezdtem el a televízión keresztül figyelni őket, rögtön megszerettem a sportot, és a túlbuzgóságommal szeretnék egy értékes helyet adni azoknak, kiknek nem fér bele, hogy kövessék a mindennapi versenyeket. Remélem, hogy meg fogja érni, nektek, kedves látogatóimnak a munkálkodásom.

A Facebookon

2011.08.16. 18:08 bendzsi98

Székelyföld Kerékpáros Körversenye 2011-összefoglaló

 Az idén már 5. alkalommal rendezték meg(aug 11. és 13. között) Székelyföld Kerékpáros Körversenyét. Az egyik etapon, az időfutamon volt szerencsém kint lenni. Erről is mesélnék cikkünkben.

A versenyt 4 szakaszból rendezték, az utolsó napon két félszakaszt bonyolítottak le. A szakaszok profiljai:

1. szakasz(két nagyobb emelkedő tarkította, sprintbefutóval): 

2.szakasz(a verseny királyetapja, hegyi befutóval fűszerezve):

 3/A félszakasz(hegyi időfutam): 

3/B félszakasz(az utolsó etap, sprintbefutó döntött):


A versenyen 14 csapat 88 kerekese vett részt, az induló csapatokat és a versenyzőket megtaláljátok itt: csikisport.ro/page.php Két magyar csapat is indult, az Aegon Cycling Team és a (most magyar válogatott néven és mezben induló) Ora-Hotels Carrera. Előbbinek Pintér Tamás és Vígh Zoltán, míg utóbbinak Cziráki István és Lovassy Krisztián volt az első számú, és fő embere. A versenyen néhány ismert kerekes is részt vett, köztük az ukrán Vitaliy Popkov, a görög Ioannis Tamouridis, a szerb Dér Zsolt és Esad Hasanovic, valamint a bolgár Vladimir Koev. A verseny hazai sztárja a többszörös világ-és olimpiai bajnok paralimpikon, Novák Károly Eduárd volt.

Fontos még, hogy a verseny győztese kék mezt kapott, a hegyi király sárgát, a pontverseny győztese pirost, míg a legjobb fiatal zöldet. Azt hiszem, minden fontosat elmondtam, tehát jöjjenek a történések!

1. szakasz:

183 km-t kellett megtenniük a kerekeseknek, akik a kijelölt Tusnád – Kozmás Kézdivásárhely – Sepsiszentgyörgy – Kézdivásárhely – Csíkszereda távon haladtak, tehát egy körpálya szerűség volt kialakítva. A rajt után 10 km-rel rögtön következett egy hegy, és addig nem is tudott ellépni senki. A Nyerges-tetőre a hazai Tusnad Cycling Team kerekese, Sergiu Cioban, ért fel elsőként, megelőzve két csapattársát, Marcel Ternovseket és Daniel Dominguezt. Egy lejtmenetet követően volt az első sprint, Kézdivásárhelyen a verseny talán legjobb gyorslábúja, Anatolij Sosnyickij(Kolss) nyert. Az ez után következő, sepsiszentgyörgyi és a második kézdivásárhelyi részhajrát a verseny arca, Vitaliy Popkov(ISD Continental) nyerte. Kézdiszentlélek előtt egy kicsit felbolydult a sor, és ennek köszönhetően hat kerekes tudott ellépni a mezőnytől, de őket befogták. A második Nyerges-tetői hegyi hajrát szintén Popkov nyerte. Ezután, a lejtmenetet követően, és egy kis tekerés után következett a csíkszeredai befutó. Az esélyesek közt lehetett számon tartani Sosnyickijt, Lovassy Krisztiánt és Tamouridist is. Azonban 200 m-rel a vége előtt egy szokatlan, és érdekes dolog történt. A mezőny nagy része a kijelölt út helyett egy másik irányba kezdett elmenni, és ennek meg is lett az eredménye. A görög Tamouridis még időben észrevette a rossz irányba menést, és leleményességének köszönhetően megnyerte a szakaszt. A második helyre egy ukrán srác jött be, Prevar, míg a harmadik Popkov lett. A legjobb magyar(ugyan nem hivatalosan), de a szerb színekben induló Dér Zsolt lett, 10.helyével. Így az összetettben Tamouridis, Prevar, Popkov volt a sorrend. 

Sajnos bukások is voltak: a Nyerges-tetőről lefelé jövet Vladimir Koev bukott, és megsérült, így föl kellett adnia a versenyt. A magyarok sem voltak szerencsések: Lovassynak és Czirákinak egyszerre volt defektje, azonban a szabályokkal ellentétben az út bal oldalára tértek le, így beléjük rohant egy motoros. Krisztián kisebb sérüléseket szenvedett, míg Istvánnak föl kellett adnia a versenyt, de szerencsére a kísérőkocsival ment a célig. 

A vezető Tamouridis:

2. szakasz:

179 km, és egy kemény, hegyi befutó várt a mezőnyre a, Csíkszereda – Fenyéd – Gyergyószentmiklós – Csíkszereda – Hargitafürdő útvonalat megtéve. Várható volt, hogy az élen álló görög nem tudja megtartani az előnyét, helyette sokan Vitaliy Popkovot mondták, mint legnagyobb favoritot. 

A szakasz elején két kerekes lépett el, Szpasz Gyurov(Nessebar) és Boriszlav Ivanov(Bulgária). Az első hegyet, a Hargitát 20 mp-es előnnyel kezdték, ám ez nem volt elég, a Tolvajos-tetőre Braico Alexander(Tusnad) ért fel elsőként. Szentegyházán a sprintet Sosnyickij nyerte. A Homoródfürdőt követő hegymenetet ugyancsak Alexander nyerte. Fenyéden a magyar Vígh Zoltán(Aegon) indult meg, de nagyon! A magyar előnye Sikaszóban 3 és fél perc volt, így a Libán-tetőre is elsőként ért föl, megelőzve Alexandert. A Gyergyószentmiklóson rendezett részhajrát is "behúzta", ám Tekerőpataktól elkezdett lassulni, és így Gyurov, valamint Ranacher(ARBÖ) is utolérték. Előnyük csökkent, és Csíkszereda határában fogta be őket a mezőny. Az utolsó sprintet Popkov nyerte, majd következett a helyenként 25%-os hargitafürdői hegy! Végül a hegyet jól kezdő, és jól támadó Florian Bissinger(ARBÖ) nyert, 22 mp-cel megelőzve Palcakot, és 27-tel Prevart. Tamouridis meglepetésszerűen 4. lett, ő is 27 mp-et kapott. Míg Popkov csupán 6.lett. Összetettben változott az állás, Bissinger átvette a vezetést. A sárga Alexanderen, a piros Popkovon, míg a zöld Prevaron volt az időfutamon. 

A vezető Bissinger: 

3/A félszakasz:

Szombat reggel egy 5,2 km-es hegyi időfutam várt a megfogyatkozott kerekesekre Hargitafürdőn, akik mindössze 60-an vágtak neki a nehéz etapnak. Na és most egy picit kitérve mesélnék élményeimről! Az etap délelőtt 10-kor kezdődött, de mi már(apukámmal voltam kint) 9 körül ott voltunk. Jó volt, hogy ilyen korán érkeztünk, sőt! A Tusnad kerekesei érkeztek legelőször, így többek között a hegyi versenyben vezető Alexandertől és Novák Károlytól is tudtam aláírást gyűjteni! A versenyzők egyébként nagyon rendesek, kedvesek. Majd szép sorban érkeztek a többiek is! A magyar válogatott egyik bennfentesével is sikerült szót váltanom, aki elmondta, céljuk a 3/B félszakasz megnyerése Krisztiánnal. Végül összesen 20 aláírást sikerült gyűjtenem, többek között jó sok magyartól(köztük Krisztiántól, Fejes Gábortól, és az egész magyar válogatottól, valamint az Aegon csapat legjobbjától, egyben a legjobb magyartól, aki az összetettben állt, Pintér Tomitól. Na meg Tamouridistől, Popkovtól, Bissingertől és még sorolhatnám. Sikerült két versenyzővel fotót készítenem, Lovassy Krisztiánnal és a végtelenül rendes Dér Zsoltival is. Láthattam, ahogy a versenyzők edzenek, hogyan készülnek a versenyre(zenehallgatás, stb.), valamint hogy hogyan rakják össze a gépeket. A rajtnál álltunk, tehát onnan tudtunk fotókat csinálni. Akit esetleg érdekelnek a képeim, megnézheti ITThttps://picasaweb.google.com/114864601762772186279/SzekelyfoldKerekparosKorversenye2011IIIASzakaszHegyiIdofutam2011Aug13

 

És visszatérve a szakaszra, a bolgár Grashev nagyot ment(12 perc 42 mp), így nyert, Sergiu Cioban és Bissinger előtt, így a német megtartotta vezető helyét az összetettben. A legjobb magyar Fejes Gábor(10.)lett. 

3/B félszakasz:

Egy érdekes, és mindent eldöntő szakaszra került sor. Először egy 30 km-es részt teljesítettek(ahogy a fenti képen látszik), azaz a Csíkszereda – Csíkrákos – Csíkszentmihály – Csíkszépvíz – Csíkszereda távot tették meg, majd a megyeszékhelyi körözéssel fejeződött be a verseny. A csíkszeredai Szabadság Térről rajtoltak a versenyzők, és egy fél kör megtétele után hagyták el a várost. Azonban egy motoros bíró nem a Márton Áron Főgimnázium, hanem Csíksomlyó felé terelte a mezőnyt, így egy új, technikai rajtra került sor. Ilyen is ritkán van! Mádéfalván 16 kerekes szökött meg, köztük Tamouridissel, Alexanderrel és Dér Zsolttal. Mivel Bissinger előnye az összetettben csupán 46 mp volt, kérdés lehetett, hogy sikerül-e megőrizni előnyét. Nos, sikerült, ha nem is sokkal! Újból Csíkszeredéba érkezésükkor 2 és fél perc előnyük volt, ám ez csökkent. Már nem sok volt hátra, és a szökevénysor szakadozni kezdett. Az etapot végül Sosnyickij nyerte, 14 mp-cel megelőzve Zsoltot(szerb válogatott) és Paktusovot(ISD). Tamouridis innen 3 mp-re szakadt le, és végül a Lovassy vezette mezőny 1:01-re jött. Tehát Florian Bissinger 2 mp-cel is, de megnyerte az idei Székely Kört! Mögötte Tamouridis, és Grashev lett még dobogós. A legjobb magyar Pintér Tomi(Aegon) lett, 24. helyéhez gratulálunk! Alexander lett a hegyi király, Sosnyickij a ponttrikót nyerte meg, míg Prevar lett a legjobb fiatal. Csapatban pedig a hazai rendező, a Tusnad lett a legjobb.

A 2011-es Székely Kerékpáros Körversenyt tehát a német Florian Bissinger(ARBÖ) nyerte! Gratulálunk!

Reméljük, hogy jövőre is ilyen izgalmas és színvonalas lesz a verseny, mint most! És köszönjük figyelmeteket, tartsatok velünk továbbra is! 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://velomania.blog.hu/api/trackback/id/tr363158426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása