Ismertető

Az országút kényelmes utazói az autósok. A mai világban viszont nem szokatlan, hogyha versenykerékpárokat csodálnak az emberek inkább. Ujjonganak, szurkolnak, és szívükbe zárják a pillanatot, mikor elhaladnak a fáradhatatlan harcosok, az országúti kerekesek. Hálát kell adni az égnek, hogy rengeteg versenyen keresztül követhetjük a pályafutásukat, és a média is segít ebben nekünk. Én, nem olyan régen kezdtem el a televízión keresztül figyelni őket, rögtön megszerettem a sportot, és a túlbuzgóságommal szeretnék egy értékes helyet adni azoknak, kiknek nem fér bele, hogy kövessék a mindennapi versenyeket. Remélem, hogy meg fogja érni, nektek, kedves látogatóimnak a munkálkodásom.

A Facebookon

2010.09.01. 19:45 Bondi

Farrar mindenkit maga mögé utasított - összefoglaló az 5. szakaszról

 

Mr. Cavendish és a többiek, kérem fáradjanak előre. Igen, igen, most Onök következnek. Kezdhetnénk így is, a mai napot. Két keményebb nap után, ma nem várt komoly etap a versenyzőkre.

A szakasz kisebb emelkedővel kezdődött. 1000 méter magasról ment fel a mezőny, 1200 méter felé, 25 kilométer alatt.

Rögtön a rajt pillanatában, megszökött egy négy fős szökevénycsoport, akiket a mezőny nyugodtan engedhetett, mert nem voltak veszélyesek az összetettben. A szökevénysort Pierre Rolland (Bbox Boyouges Telecom), Vicente Toribio (Andalucia- Cajasur), Arnaud Labbe (Cofidis) és David Guttierez (Footon-Servetto) alkotta.

Majd 20 kilométer lejtmenet alatt, újra 1000 méter alatt találták magukat. Következett egy hosszabb rész, ahova 2 részhajrá volt beiktatva. Az elsőt Guttierez nyerte meg, Vicente Toribio előtt, a másodikat Labbe, Rolland előtt.

Innen egy kisebb emelkedővel, újra 1200 méter felé érkezett a mezőny. Ezután egy kisebb nyeregtől eltekintve, 50 kilométer lejtmenet várt a szökevényekre és a főmezőnyre.

A sík részre leérve, sikerült a főmezőnynek utolérnie a szökevényeket. Itt még Rolland megpróbálta a szinte kötelező próbálkozást, de nem volt már bennük annyi erő, hogy eltávolodjanak a mezőnytől, akik ekkor már nagy tempóban érkeztek meg rájuk, a sprintereknek felvezető vonatokkal az élen.

15 kilométer volt már csak hátra, mikor a Liquigas-Quick Step-Astana-Columbia csapatai  váltva vezetve tartottak a cél felé.

A célhoz egyre közeledv,e a Columbia nem tudta ráerőltetni a mezőnyre azt a dominanciáját amit megszokhattunk tőlük. Ezért Cavendishnek be kellett állnia, Petacchi és az őt felvezető Lampre mögé. Az angol simán kirobbantott az olasz mögül, de végül ezen a napon is le tudták őt hajrázni. Az év végére, remek formába kerülő Farrar, végig jól helyezkedve, a megfelelő időben indította meg a végső hajrát, amire Cavendish már nem tudott kontrázni. Az amerikai mögött második helyen, a baszk sprinter Koldo Fernandez érkezett be.

A szakasz eredménye

1Tyler Farrar (USA) Garmin-Transitions5:03:36 
2Koldo Fernandez De Larrea (Spa) Euskaltel-Euskadi  
3Mark Cavendish (GBr) Team HTC-Columbia  
4Matteo Tosatto (Ita) Quick Step  
5Alessandro Petacchi (Ita) Lampre-Farnese Vini  
6Sébastien Chavanel (Fra) FDJ  
7Robert Förster (Ger) Team Milram  
8Denis Galimzyanov (Rus) Team Katusha  
9Theo Bos (Ned) Cervélo Test Team  
10Greg Van Avermaet (Bel) Omega Pharma-Lotto  

 

Az összetett állása

1Philippe Gilbert (Bel) Omega Pharma-Lotto19:00:06 
2Igor Anton (Spa) Euskaltel-Euskadi0:00:10 
3Joaquin Rodriguez (Spa) Team Katusha  
4Vincenzo Nibali (Ita) Liquigas-Doimo0:00:12 
5Peter Velits (Svk) Team HTC-Columbia0:00:16 
6Tejay Van Garderen (USA) Team HTC-Columbia0:00:29 
7Xavier Tondo (Spa) Cervélo Test Team0:00:49 
8Frank Schleck (Lux) Team Saxo Bank0:00:50 
9Ruben Plaza (Spa) Caisse d’Epargne0:00:54 
10Ezequiel Mosquera (Spa) Xacobeo Galicia0:00:55 

 

 

 

A holnapi nap is, valami hasonló szakaszban lehet részünk, mint ma. A végén lesz egy 2. kategóriás emelkedő, de várhatóan ez nem fogja szétrázni a mezőnyt. A hegy után, egy laza tizes lesz még hátra. Az utolsó kilométer is teljesen sík terepen fog zajlani. A nagy kérdés az lehet a holnapi napra, hogy Cavendishnek végre sikerül-e szakaszt nyernie?

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://velomania.blog.hu/api/trackback/id/tr962265201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása