Ismertető

Az országút kényelmes utazói az autósok. A mai világban viszont nem szokatlan, hogyha versenykerékpárokat csodálnak az emberek inkább. Ujjonganak, szurkolnak, és szívükbe zárják a pillanatot, mikor elhaladnak a fáradhatatlan harcosok, az országúti kerekesek. Hálát kell adni az égnek, hogy rengeteg versenyen keresztül követhetjük a pályafutásukat, és a média is segít ebben nekünk. Én, nem olyan régen kezdtem el a televízión keresztül figyelni őket, rögtön megszerettem a sportot, és a túlbuzgóságommal szeretnék egy értékes helyet adni azoknak, kiknek nem fér bele, hogy kövessék a mindennapi versenyeket. Remélem, hogy meg fogja érni, nektek, kedves látogatóimnak a munkálkodásom.

A Facebookon

2010.09.26. 22:48 Bondi

Vuelta Espana 2010- 4. összefoglaló

A hegyi verseny

A 2010-es verseny nagy kérdése az volt, hogy David Moncoutie-nek sikerül sorozatban harmadszor is megnyerni a piros trikót kék pöttyös trikót. A Vuelta előtt kijelentette, hogy sokkal jobban szeret a spanyol körversenyen versenyezni, mint a francián. Ezzel a kijelentésével nem biztos, hogy sok hívet szerzett saját hazájában.

Már a 3. szakaszon megkezdődőtt az erőfitoktatás. Egy második és egy első kategóriás emelkedőt kellett megmásznia a mezőnynek. A francia már az első hegyi szakaszon meg akarta mutatni magát, hogy bizony nem másért jött, mint a hegyi trikóért. A második emelkedőre másodikként sikerült felérnie megszerezve ezzel első pontjait, számszerüen 6-t. De ezen a napon volt egy másik versenyző aki szépen gyűjtögette a pontokat. A Xacobeo bringása másodikként és elsőként ért fel a hegyekre, szerezve ezzel 13 pontot.

Következett a 8. szakasz. Itt már combosabb feladat várt a mezőnyre. 5 hegyet kellett megmászniuk. Sorrendben egy 3,2,2,2,1 kategóriásak voltak. Moncoutie mellett Serafin Martinez is ismét ráhajtott a pontokra. Jelezve ezzel, hogy szeretné megtörni a francia uralkodását. És úgy tünt, hogy erre komoly esély is lehet. 5-ből négy hegyihajrán sikerült megelőznie Moncoutie-t, csak az utolsón tudta megelőzni őt a francia. A szerzett pontok 23-20 a spanyol javára.

A kilencdik szakasz során nem voltak annyira komoly emelkedők, viszont annál több volt belőlük. 7 hegyet kellett megmászniuk, három 3. és négy 2. kategóriás emelkedőt. Serafin Martinez ezuttal úgy gondolta, hogy nem hajtja szét magát. De mivel Moncoutie ezen a napon sem pihent, előre küldte csapattársát, Rabunal-t azzal a céllal, hogy a lehető legtöbb pontot elvegyen tőle. A Xacobeo taktikája remekül bejött. A 7-ből 5 hegyen sikerült Moncoutie előtt érnie. A szerzett pontok: 25-15 újra a Xacobeo javára. A verseny állása ekkor 41 pont Moncoutie-nek 36 Serafin Martineznek.

Moncoutie következő pontjaira a 14. szakaszig kellett várni. Ekkor a francia a Pena Cabarga-i befutón a 4. helyen ért célba, 4 ponttal tovább növelve előnyét.

A 16. szakasz során az első hegyihajráért Moncoutie és ismét Serafin Martinez hajtott. A francia összeszedte megát és megelőzte a spanyolt. Ezzel 10 pontra növelte az előnyét és már csak egy szakasz volt ahol Martinez megfordíthatta a versenyt.

De a Bola del Mundo-i 20. szakasz során, a nem próbálkozott a Xacobeo bringása, így már nem változott az eredmény és Moncoutie sorozatban harmadszor nyerte meg a hegyi trikót.

A végeredmény

1 David Moncoutie (Fra) Cofidis, le crédit en ligne 51  pts
2 Serafin Martinez (Spa) Xacobeo Galicia 43  
3 Ezequiel Mosquera (Spa) Xacobeo Galicia 36  
4 Joaquin Rodriguez (Spa) Team Katusha 29  
5 Vincenzo Nibali (Ita) Liquigas-Doimo 26  
6 Luis-Leon Sanchez (Spa) Caisse d’Epargne 25  
7 Gonzalo Rabunal (Spa) Xacobeo Galicia 25  
8 Mikel Nieve (Spa) Euskaltel-Euskadi 21  
9 Johann Tschopp (Swi) BBOX Bouygues Telecom 18  
10 Frank Schleck (Lux) Team Saxo Bank 17  

 

A csapatverseny alakulása

                     Az idei évben csak a spanyol körversenyen rendeztek csapatidőfutamot. Ezt már rögtön az első szakaszra szervezték, nem is akármilyen körülmények között, ugyanis éjszaka rendezték meg azt. Ekkor még nem igazán lehetett következtetni a végső erősorrendre, hiszen a szakasz rövid is volt és a csapatverseny ugyis a hegyeken dől el. A HTC-Columbia nyerte meg a szakaszt, de az első emelkedősebb szakaszon már el is vesztették a vezető helyez. Az új első a Caisse csapata lett, akik a Tour után és úgy általában is bivalyerős csapattal áltak ki. A csapat magját a Plaza Molina-Bruseghin-Uran-Arroyo négyes adta. A csapat kitűnöen tartotta magát és egyedüli kihívojuk a Katusha volt. A 13. szakasz során, a bizonyos Anton bukásba keveredett Brushegin és Uran is. A későbbi szakaszok során nem tudták ugyan azt az erőt felvonultatni,  mint korábban. A Katusha csapata pedig egyre erősebben és egyre nagyobb egységet mutatva közelebb került a Caisse gárdájához. A 15. szakasz során már át is vette a vezetést a spanyol gárdától. Az első helyet már ki sem engedték a kezük közül, bár a Caisse a végére bele tudott erősíteni és csupán fél perccel maradt el az orosz csapattól.

A végső sorrend

1 Team Katusha 261:48:04  
2 Caisse d'Epargne 0:00:33  
3 Xacobeo Galicia 0:12:33  
4 Cervelo Test Team 0:17:50  
5 AG2R - La Mondiale 0:35:42  
6 Liquigas - Doimo 0:57:05  
7 Omega Pharma - Lotto 1:08:04  
8 Euskaltel - Euskadi 1:12:06  
9 FDJ 1:13:13  
10 Team Saxo Bank 1:17:45  
11 Team HTC - Columbia 1:18:18  
12 Astana 1:26:17  
13 Garmin - Transitions 1:43:52  
14 Lampre - Farese Vini 2:09:37  
15 Cofidis, le credit en ligne 2:13:34  
16 Rabobank 2:33:40  
17 Team Milram 3:04:10  
18 Quick Step 3:44:28  
19 BBOX Bouygues Telecom 4:05:55  
20 Andalucia - Cajasur 4:12:54  
21 Footon - Servetto 6:09:30  

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://velomania.blog.hu/api/trackback/id/tr82325604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása